CTG neemt Frans testingbedrijf StarDust over

© CTG
Michel van der Ven
Michel van der Ven Technologiejournalist bij Data News.

CTG, leverancier van IT-oplossingen en -diensten in West-Europa en Noord-Amerika, neemt het Franse StarDust over. Dat bedrijf is een leider in het testen en de kwaliteitsborging van digitale diensten met het hoofdkantoor in Marseille en een vestiging in Montreal, Canada.

StarDust biedt een compleet gamma testingdiensten aan, waaronder het testen van meertalige applicaties, omgevings- en regressietesting en applicatie-benchmarking. Het aanbod focust op het testen van digitale diensten en websites, software, mobiele toepassingen en het Internet of Things (IoT). In de negenjarige geschiedenis werkte het bedrijf voor meer dan tweehonderd klanten uit verschillende sectoren.

De oplossingen van StarDust zijn volgens CTG een aanvulling van het eigen testaanbod. ‘Deze overname ondersteunt de strategie van CTG om onze aanwezigheid op de markt van de globale testoplossingen te versterken. Niet alleen in Frankrijk, maar ook in België, Luxemburg, het Verenigd Koninkrijk en Noord-Amerika’, stelt Filip Gydé, President en CEO van CTG.

Het belangrijkste is volgens hem dat CTG nu beschikt over een aanbod voor crowdtesting, zodat er de klok rond gebruik kan worden gemaakt van testers over de hele wereld, met een brede waaier aan vaardigheden en een grote variatie aan testapparatuur.

De transactie gebeurt volledig in cash en wordt gewaardeerd op ongeveer 4,85 miljoen dollar. De omzet van StarDust wordt op jaarbasis op 7 miljoen dollar geraamd.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content