Daikin gecharmeerd van Econocom
In oktober van vorig jaar lanceerde de airco- en verwarmingsspecialist vier aanbestedingen voor zijn desktopinfrastructuur vanuit het Europese hoofdkwartier in Oostende: financiering, bevoorrading, mastering en logistiek, en eventueel de installatie.
In oktober van vorig jaar lanceerde de airco- en verwarmingsspecialist vier aanbestedingen voor zijn desktopinfrastructuur vanuit het Europese hoofdkwartier in Oostende: financiering, bevoorrading, mastering en logistiek, en eventueel de installatie.
Deze operaties werden tot nu toe allemaal intern uitgevoerd, al gebeurde dat niet altijd optimaal of automatisch. Terwijl drie concurrenten een versnipperd aanbod voorstelden, pakte Econocom uit met een totaaldossier op basis van zijn Desktop on Demand-oplossing. De grote troeven: een reeks geïntegreerde diensten, een duidelijk zicht op de levenscyclus en de kostprijs per toestel, en een single point of contact.
Daikin raakte al snel overtuigd want de beslissing viel na amper drie maanden. In een eerste fase slaat het contract op België en enkele Europese landen, voor in totaal zo’n 1.000 toestellen. Op termijn zou echter een installatie op Europese schaal plaatsvinden, goed voor om en bij de 3.500 toestellen, a rato van ongeveer 600 tot 700 toestellen per jaar. “We hebben de problematiek van de klant serieus onderzocht en hem een aangepast aanbod voorgesteld, dat de dienstverlening aan de gebruikers zal verbeteren. En dat voor dezelfde prijs of zelfs goedkoper”, zegt Laurent Caparros, general manager Enterprise Solutions van Econocom, die het belang van de serviceniveaus benadrukt. Bijkomend voordeel: de verkorte levertijd, 3 tot 5 dagen in plaats van 2 tot 3 weken zoals vroeger. Daikin blijft wel de relatie met de pc-leverancier bepalen. “De klant kan niet-strategische activiteiten ook uitbesteden, en tegelijk de tevredenheid van zijn gebruikers verbeteren.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier