David Bowie promoot nieuw album met technologisch hoogstandje

Michael Ilegems Chef van Knack Focus en KnackFocus.be

Het nieuwe album van David Bowie gaat gepaard met een inventieve promotiecampagne: fysieke billboards worden middels de Augmented Reality-techologie tot leven gewekt op je smartphone.

De nieuwe cd van David Bowie – vanaf nu verkrijgbaar – wordt wereldwijd gepromoot via billboards die de hoes van het album afbeelden. Daarop staat een QR-code, die leidt naar de smartphone-app Aurasma van het door HP opgekochte bedrijf Autonomy.

Deze app activeert de camera van je smartphone. Als je die vervolgens op de billboards richt, krijg je tal van interactieve extra’s op je schermpje te zien, zoals de clip bij single ‘The Stars (Are Out Tonight)’ en een iTunes-downloadlink.

Het resultaat ziet er zo uit:

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Aurasma lanceerde eind vorig jaar al een Augmented Reality-campagne voor The Rolling Stones, en ontwikkelde in het recente verleden ook ‘augmented’ kranten en magazines voor onder meer De Telegraaf en Marie Claire.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content