De schepping van een nummer één in voice selfservice
De overname van VoiceGenie door Alcateldochter Genesys creëert een autoritaire leider op de markt van voice selfservice-diensten. Die markt zou de komende drie jaar kunnen verdubbelen in omvang.
De dochteronderneming van Alcatel, Genesys (met hoofdkantoor in Daly City, Californië), rondt binnen enkele weken de overname af van het Canadese VoiceGenie. Een overnamesom is niet bekend. Het is al de tweede overname in de schoot van Alcatel van een voice selfservice-bedrijf in drie maanden. In januari nam de technologiereus al het Braziliaanse GMK over. Genesys staat zo aan de vooravond van de schepping van een bedrijf dat ongeveer 25 procent marktaandeel zal hebben op vlak van voice selfservice en ver zal voor liggen op de concurrentie.VoiceGenie bestaat sinds 2000 en is het tweede grootste softwarebedrijf voor voice selfservice na Genesys. Voice selfservice gebruiken telecomproviders vaak om multimediadiensten te ondersteunen, zoals virtuele receptionistes in contactcenters. Van die markt wordt verwacht dat ze binnen dit en drie jaar twee keer zo groot zal zijn. VoiceGenie heeft een softwareplatform dat gebaseerd is op de open standaard voice xml (vxml). Omdat Genesys verwacht dat almaar meer bedrijven zullen overstappen van hun oudere gesloten voice response-systemen naar de nieuwe vmxl-standaarden, is de overname vooral een zet naar de toekomst.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier