Dell-smartphones? No way
De consumermarkt staat voor 15 procent van de 60 miljard dollar omzet van Dell, maar oprichter en ceo Michael Dell ziet geen heil in smartphones. ‘Wij focussen op de bedrijfsmarkt. Daar is de bulk van de business.”’
‘Heb je de smartphones gezien van Sony, HTC of LG. Ze zijn prachtig, maar allen verliezen ze tonnen geld. Daarin zijn we niet geïnteresseerd’, vertelde Michael Dell tijdens de Dell Solutions Summit in Brussel. Dell blijft wel in de consumermarkt: ‘Als je in de pc-business bent, dan ben je in de consumentenmarkt. Zo simpel is dat.’ En ‘ook in de bedrijfsmarkt zijn het eindgebruikers. Als ze je producten niet willen dan mag je inpakken.’
Een derde van de omzet van Dell wordt door partners binnen gebracht, goed voor 20 miljard dollar. En het groeit hard voor een bedrijf dat ooit zweerde bij het directe model. Dell telt 167.00 partners wereldwijd en haalde tijdens de jongste zes maanden heel wat IBM-partners binnen na de overname van de IBM-business door Lenovo. Volgens Michael Dell is zijn bedrijf echter nog ‘underdistributed’.
Op de Dell Solutions Summit werd Systemat ook uitgeroepen tot de Belgische partner van het jaar. RealDolmen kreeg de Mobility Solutions award voor het project met het Wit-Geel Kruis.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier