Deloitte start 5.000-koppige Apple-divisie
Consultancybedrijf Deloitte richt een nieuwe afdeling rond Apple-oplossingen op de werkvloer. 5.000 adviseurs moeten bedrijven helpen in hun digitale transformatie met een ‘mobile first’ aanpak.
We schreven het pas nog dat Apple meer en meer naar de bedrijvenmarkt trekt. Het Californische bedrijf doet dat niét door zelf zomaar een aangepast b2b-aanbod op de markt te gooien, maar wél door partners te selecteren die Apple-oplossingen in bedrijven moeten implementeren. Die partners zijn om te beginnen de erkende distributeurs – denk in ons land aan bijvoorbeeld Easy-M -, integratoren zoals Getronics en Econocom, maar ook grote it-bedrijven. Met IBM, Cisco en SAP zijn er al partnerships rond het ontwikkelen van apps en specifieke softwareconnectors en -oplossingen. Het is in dat laatste rijtje dat de gezamenlijke aankondiging van Deloitte en Apple past.
Apple en Deloitte willen samen bedrijven helpen om de digitale transformatie van hun werkplekken te realiseren, vertrekkende vanuit iPhone- en iPad-oplossingen. Deloitte gaat hiervoor 5.000 adviseurs inzetten. Die moeten in werkomgevingen de workflows en processen herbekijken gaande van de contactpunten met de eindklanten (retail bijvoorbeeld), tot r&d, voorraadbeheer, rekrutering of de achterliggende back-office systemen.
Onder de noemer EnterpriseNext willen Apple en Deloitte het iOS-ecosysteem niet alleen extra in de verf zetten, maar ook het ontwikkelen van maatwerk stimuleren en aan ‘rapid prototyping’ doen.
“We weten dat iOS het beste mobiele platform is voor het bedrijfsleven, omdat we zelf de voordelen zien. Momenteel zijn er bij Deloitte meer dan 100.000 iOS-devices in gebruik en hebben we 75 apps op maat ontwikkeld”, zegt Punit Renjen, ceo van Deloitte Global in het persbericht. In datzelfde bericht stelt Apple-ceo Tim Cook dat de keuze voor Deloitte ingegeven werd omwille van hun expertise in strategieën voor digitale transformatie.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier