Dommel-diensten even uit de lucht
Een aantal Dommel-klanten ondervindt problemen met zijn internetverbinding. Dommel-zaakvoerders Sandra Schevenels en Bart Dom wijzen naar Belgacom.
Een aantal Dommel-klanten ondervindt problemen met zijn internetverbinding. Dommel-zaakvoerders Sandra Schevenels en Bart Dom wijzen naar Belgacom.
Sinds de late voormiddag sijpelden de eerste gebruikersreacties van over heel Vlaanderen binnen op internetforum userbase.be: “Daar gaan al m’n offertes via e-mail”, “kan ook niet meer aan mijn machines”, … Zelfs de website van de alternatieve internetprovider Dommel blijkt onbereikbaar. En ook telefonisch hebben klanten moeite om het bedrijf te bereiken.
Dommel-oprichters Sandra Schevenels en Bart Dom spreken van een misser van Belgacom. “Bij het Belgacom-datacenter in Machelen hebben ze plots beslist om ‘s ochtends aan de stroomcircuits te beginnen werken. Er is iets misgelopen, waardoor uiteindelijk de failover ook overbelast is geraakt en onze diensten down gegaan zijn. Gelukkig zonder dataverlies, want ook ons SAN draait daar.”
Belgacom-woordvoerster Frédérique Verbiest bevestigt het verhaal min of meer, met enkele nuanceverschillen: “Het waren geplande werken aan de elektriciteitsinstallatie in ons datacenter. Maar omdat de back-upmachines een iets lagere netspanning hanteren, hebben sommige servers daarop ‘gereageerd’, waardoor uiteindelijk de zekering is gesprongen.” Verbiest voegt er aan toe dat het probleem “maximum drie kwartier” kan geduurd hebben.
Het probleem zou volgens Bart Dom snel moeten zijn opgelost.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier