eBay voor computerhulp
Microsoft test een nieuwe dienst waarbij computerexperts kunnen bieden op computerproblemen van particulieren.
Microsoft test een nieuwe dienst waarbij computerexperts kunnen bieden op computerproblemen van particulieren.
Bedoeling is dat computergebruikers hun vraagstuk in de spotlight plaatsen, waarna experts kunnen bieden op het probleem. Vervolgens kan er gekozen worden voor de expert met het laagste bod. Microsoft hoopt met de nieuwigheid de kosten voor it-hulp te verlagen, zeker als het slechts om kleine probleempjes gaat.
Momenteel komen geïnteresseerden enkel in aanmerking wanneer ze vragen stellen op de traditionele Microsoft-fora. Een rist werknemers kiest de geschikte vraagstukken uit, en plaatst ze in de ‘TechSupport Marketplace’. Vooralsnog hoeft er niet betaald te worden voor het oplossen van de problemen, die fase zou pas over enkele maanden beginnen.
Redmond zelf biedt de dienst gratis aan, zowel voor de gebruikers als voor de computerexperts. Afgezien van de kosten van het gebruik van betaaldienst PayPal, hoeft er geen geld voor op tafel gelegd te worden.
‘TechSupport Marketplace’ is een nieuwe versie van het al bestaande ‘Microsoft Answers’. Ook via deze dienst kunnen computergebruikers vragen stellen, maar die kunnen ook door andere gebruikers beantwoord worden.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier