EMC helpt klant bij transformatie

Marc Husquinet Marc Husquinet is redacteur van Data News.

Op zijn jaarlijkse hoogmis in Las Vegas heeft EMC maar liefst 42 nieuwe producten of verbeteringen van producten voorgesteld. Daarmee zouden klanten hun it, hun business en uiteindelijk zichzelf kunnen transformeren.

Op zijn jaarlijkse hoogmis in Las Vegas heeft EMC maar liefst 42 nieuwe producten of verbeteringen van producten voorgesteld. Daarmee zouden klanten hun it, hun business en uiteindelijk zichzelf kunnen transformeren.

De transformatie waarvan sprake gaat via de cloud, klinkt het bij EMC. Een hybride cloud die private en public cloud combineert voor een maximale flexibiliteit en geleidelijke evolutie. Op businessvlak ziet EMC ‘predictive analytics’ in real time op grote datavolumes (big data) als de volgende ‘killer app’. Daarom stelt het bedrijf dat it’er zich moet transformeren en meer een ‘analist’ van data moet worden.

Los van die marketingslogans kwam EMC met maar liefst 42 nieuwigheden, zowel in software als hardware, in verschillende domeinen: of het nu gaat over opslagplatformen, met de nieuwe VMax 10K, 20K, 40K, de nieuwe VNX3150 in de instapopslagsystemen, de Isilon X400 voor scale-out file storage, nieuwe MLC flash disks van 2,5″; nieuwe versies van de VPlex datamigratiesoftware of een nieuwe versie van de object-based storageoplossing Atmos. We komen later nog in detail terug op die aankondigingen.

EMC is van mening dat “data het nieuwe zwaartepunt in ict zijn, en niet meer de applicaties”, aldus Pat Gelsinger, chief operating officer. Joe Tucci, ceo en president, voegt eraan toe: “Het gaat om producten die EMC onderscheiden. Wij investeren meer dan 11 procent van onze omzet in r&d, wat dit jaar goed is voor 4,5 miljard dollar.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content