Goedkoop telefoneren en communiceren over internet
Zalloo is een VoIP-communicatieproduct dat ontwikkeld werd door de Belgische firma Attractel en dat ook beschikbaar is voor bedrijven.
Zalloo is een VoIP-communicatieproduct dat ontwikkeld werd door de Belgische firma Attractel en dat ook beschikbaar is voor bedrijven.
De ontwikkelaars van Attractel sleutelden naar eigen zeggen vijf jaar aan Zalloo. Het gaat om communicatiesoftware gekoppeld aan een VoIP-dienst. Je installeert Zalloo op jouw desktop- of notebookcomputer en werkt met een softphone onder Windows, Linux of Mac OS X. Als je een gsm gebruikt met Symbian of Windows Mobile als besturingssysteem, dan kun je Zalloo ook daarop draaien. Ook ondersteuning van iPhone en Blackberry is voorzien.
Abonnement Met de software breng je een VoIP-communicatie tot stand en die kun je dan gebruiken om te telefoneren, sms’en, faxen en chatten. Het verkeer van je vaste lijn(en) kan ook omgeleid: dat werkt dan als een klassieke telefoonkaartdienst, alleen is Zalloo dan de derde partij tussen jou en jouw telefoonprovider. Welke manier je ook gebruikt om de communicatie tussen jou en jouw correspondent tot stand te brengen, het is de bedoeling dat je altijd goedkoper communiceert dan met de klassieke manier. Alles begint met een Zalloo abonnement. Je hebt de keuze uit drie types: Home (voor thuisgebruik), Mobile (als je voornamelijk met gsm belt) en Business (voor bedrijven). De twee eerste abonnementen zijn gratis, het bedrijvenabonnement kost 15 euro per maand. Wat je altijd moet betalen zijn belminuten. Zoals gebruikelijk bij SIP-providers (en dat is Zalloo/Attractel dus ook) kun je volledig gratis bellen van één klant naar een andere.
Softphone Zodra je je registreert voor een abonnement, krijg je de Zalloo softphone automatisch binnen en installeert jouw systeem die even automatisch. Om je in staat te stellen een en ander te evalueren, krijg je na registratie meteen één euro aan belminuten gratis. Wil je meer dan dat bellen, dan moet je uiteraard eerst een belkrediet opbouwen. Om ons in staat te stellen het te testen, kregen we van Attractel een account met meer dan 40 euro belkrediet. Je kunt alles in het oog houden op de Zalloo-website. Die bevat op het dashboard (beginscherm) een overzicht van inkomende en uitgaande telefoontjes, en hoeveel alles gekost heeft. Er staat ook bij hoeveel je uitspaarde in vergelijking met de normale kosten van Belgacom.
Conclusie Zalloo heeft zeker een interessante aanpak van het VoIP-verhaal. Je kunt behoorlijk wat geld besparen. Op het moment van onze test was alles nog in bèta en alleen Zalloo (de SIP-dienst) effectief bruikbaar. Die dienst werkt prima, alleen vinden we dat de webinterface wat meer ondersteuning mag bieden bij het zelf invullen van SIP-toestellen. Enkel beheerders met ervaring in SIP zullen dat nu kunnen. We zijn alleen niet te spreken over de contactresponsitiveit van Attractel tijdens onze test.
Bron: www.diskidee.be
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier