Lenovo introduceert nieuwe Moto 360 smartwatch op IFA
Lenovo heeft aan de vooravond van de IFA-beurs in Berlijn zijn nieuwe smartwatch Moto 360 boven de doopvont gehouden. Vier verschillende versies worden in de markt gezet, en het hebbeding kan naar hartenlust gepersonaliseerd worden.
Net zoals Apple dat deed met de Apple Watch, zorgt Lenovo er voor dat de nieuwe generatie van de Motorola Moto 360 smartwatch op eindeloos veel manieren aangepast en gepersonaliseerd kan worden. Op de ‘Moto Maker’-website waar je het slimme horloge straks zal kunnen bestellen, zijn er maar liefst 360 verschillende mogelijkheden.
Daarnaast worden er door Lenovo zelf ook vier verschillende versies in de markt gezet: een Moto 360 voor mannen, die beschikbaar is in twee formaten (46 en 42 mm), een 42 mm-versie voor vrouwen, én een 42 mm Moto 360 Sport met geïntegreerde gps en de mogelijkheid om muziek lokaal te stockeren. “Choice matters”, vatte product manager Kouji Kodera van Lenovo het goed samen.
Nog volgens Lenovo/Motorola biedt de nieuwe Moto 360 de grootste display to body ratio in de markt (71,7 procent). Ter vergelijking: het display op de Apple Watch zou slechts 49,1 procent van het horlogeoppervlakte beslaan.
De nieuwe generatie van de Moto 360 wordt vanaf half september gelanceerd op de Amerikaanse markt voor een startprijs van 300 dollar. Enkele weken later wordt het ook mogelijk om het Android Wear-horloge vanuit Europa te bestellen. En net zoals de Huawei Watch is de Moto 360 voortaan ook compatibel met iOS-toestellen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier