‘Meta bekijkt miljardeninvestering in slimme brillen van Ray-Ban’
Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, heeft een miljardeninvestering onderzocht in het concern achter zonnebrillenmerk Ray-Ban. Dat schrijft de Financial Times op basis van ingewijden. Daarmee zou Meta nog meer willen inzetten op het ontwikkelen van slimme brillen.
Meta heeft volgens de krant overwogen om een belang te nemen in EssilorLuxottica, het grootste brillenconcern ter wereld. Het Frans-Italiaanse bedrijf was donderdagmiddag bijna 89 miljard euro waard. Er is echter geen garantie dat er daadwerkelijk een investering gaat plaatsvinden, stellen de bronnen van de Financial Times.
VR-brillen
Meta en EssilorLuxottica brachten enkele jaren geleden samen al een slimme bril uit, de Ray-Ban Meta. Topman Mark Zuckerberg van Meta heeft de afgelopen jaren miljarden uitgegeven om de markt van wearables te betreden, bijvoorbeeld door VR-brillen te ontwikkelen.
Meta en Ray-Ban brengen slimme bril naar België
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier