Stadsauto’s als winkelkarretjes
Het Massachusetts Institute of Technology (MIT) doet altijd graag mee aan een rondje dromen over de toekomst. Een doctoraatstudent van het wereldvermaarde instituut heeft nu een [stadsautootje uitgetekend]. Bedoeling is om het vervoer binnen grote steden te vereenvoudigen, zonder daarmee de wegen en de lucht te verzieken. Want, zo klinkt het, de afstand naar een metro- of bushalte of treinstation is soms te ver om te voet te doen. Dan kan zo’n autootje soelaas brengen. De City Car hergebruikt het concept van de traditionele winkelkarretjes: ze staan op vaste plaatsen opgestapeld, vrij voor iedereen om er één te nemen en het na gebruik terug in de rij te zetten. Daarvoor is de auto trouwens ook opvouwbaar gemaakt.Het autootje rijdt op lithium-ion batterijen. Elk wiel heeft trouwens een eigen motor, stuur- en remsysteem. Dat moet kort draaien, parkeren en vooral ook het opstapelen erg vergemakkelijken.
Het Massachusetts Institute of Technology (MIT) doet altijd graag mee aan een rondje dromen over de toekomst. Een doctoraatstudent van het wereldvermaarde instituut heeft nu een [stadsautootje uitgetekend]. Bedoeling is om het vervoer binnen grote steden te vereenvoudigen, zonder daarmee de wegen en de lucht te verzieken. Want, zo klinkt het, de afstand naar een metro- of bushalte of treinstation is soms te ver om te voet te doen. Dan kan zo’n autootje soelaas brengen.
De City Car hergebruikt het concept van de traditionele winkelkarretjes: ze staan op vaste plaatsen opgestapeld, vrij voor iedereen om er één te nemen en het na gebruik terug in de rij te zetten. Daarvoor is de auto trouwens ook opvouwbaar gemaakt.
Het autootje rijdt op lithium-ion batterijen. Elk wiel heeft trouwens een eigen motor, stuur- en remsysteem. Dat moet kort draaien, parkeren en vooral ook het opstapelen erg vergemakkelijken.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier