Spotify hint op verdere prijsstijgingen

© Getty Images

Streamingdienst Spotify overweegt de prijzen voor klanten verder te verhogen, terwijl het bedrijf investeert in nieuwe functies en mikt op een miljard gebruikers. Dat schrijft de Financial Times op basis van een interview met Alex Norström, die bij Spotify onder meer de leiding heeft over de abonnements- en advertentieactiviteiten.

De prijsverhogingen zouden gepaard gaan met nieuwe diensten en functies die Spotify aan het plannen is. Eerder deze maand kondigde het bedrijf aan vanaf september de maandelijkse prijs van bepaalde abonnementen in sommige markten, waaronder Europa, te verhogen.

Gereedschapskist

‘Prijsverhogingen en -aanpassingen, dat is onderdeel van onze gereedschapskist en we zullen het doen wanneer het logisch is’, stelde Norström tegen de zakenkrant. Spotify heeft de prijzen lange tijd gelijk gehouden en is pas twee jaar geleden begonnen met het doorvoeren van prijsverhogingen. Daarvoor lag de focus vooral op het aantrekken van zoveel mogelijk nieuwe abonnees.

Dankzij het verhogen van de prijzen en kostenbesparingen werd vorig jaar de eerste jaarwinst geboekt. Het in Stockholm gevestigde bedrijf zei onlangs dat dat in totaal zo’n 276 miljoen mensen een premiumabonnement hebben, twaalf procent meer dan in dezelfde periode een jaar eerder.

Norström voorspelt volgens de Financial Times dat de muziekstreamingdienst uiteindelijk meer dan een miljard gebruikers kan hebben. ‘Ik denk zeker dat het niet onmogelijk is. Het is absoluut een doel’, klinkt het.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content