Facebook doet van Foursquare
De sociaalnetwerkgigant rolt een locatiedienst genaamd ‘In de buurt’ uit. Die helpt je bij je zoektocht naar nabijgelegen winkels, horecazaken of andere openbare plaatsen. Je kan op deze locaties inchecken, er beoordelingen aan geven of ze aanbevelen aan vrienden.
De sociaalnetwerkgigant rolt een locatiedienst genaamd ‘In de buurt’ uit. Die helpt je bij je zoektocht naar nabijgelegen winkels, horecazaken of andere openbare plaatsen. Je kan op deze locaties inchecken, er beoordelingen aan geven of ze aanbevelen aan vrienden.
Concurrentie voor Foursquare en Yelp De app ‘In de buurt’ -die deel uitmaakt van de mobiele Facebook-toepassing voor Apple- en Android-apparaten – speelt leentjebuur bij Foursquare en Yelp, met respectievelijk een incheck-functie en een systeem voor aanbevelingen – in het geval van Facebook wordt dit aangedreven door ‘Likes’.
‘In de buurt’ is (vooralsnog) niet zo uitgebreid als bovengenoemde concurrerende diensten – het is bijvoorbeeld niet mogelijk om recensies te bekijken of toe te voegen, zoals bij Yelp -, maar Facebook kan uiteraard wel bogen op een gebruikersaantal van ruim één miljard mensen.
Gowalla Josh Williams staat aan het hoofd van de applicatie. Hij is de oprichter van het intussen opgedoekte Gowalla, een locatieservice annex sociale netwerksite die in 2011 overgenomen werd door Facebook.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier