‘Facebook werkt aan gepersonaliseerde krant voor smartphones en tablets’
Facebook is bezig met een sociale nieuws-app die eruit ziet als een digitale krant. Deze app reikt nieuws aan van zowel Facebook-gebruikers als nieuwsorganisaties. Dat beweert The Wall Street Journal.
De sociale netwerksite Facebook werkt al langer dan een jaar aan een nieuws-app genaamd ‘Reader’, die content van gebruikers en nieuws van uitgevers samenbrengt en weergeeft als een soort digitale krant voor smartphones en tablets. Dat schrijft de zakelijke krant The Wall Street Journal, die deze informatie verkreeg van bronnen binnen de Facebook-organisatie.
Reader lijkt een concurrent van Flipboard te worden. Dat is een mobiele app die eruit ziet als een magazine, en die nieuws brengt dat aansluit bij de persoonlijke interesses van zijn vijftig miljoen gebruikers.
Gepersonaliseerde krant
Mark Zuckerberg hintte voor het eerst naar een sociaal nieuwsproduct in maart, bij de aankondiging van de sociale zoekfunctie Graph Search. ‘We willen onze gebruikers de beste gepersonaliseerde krant ter wereld voorschotelen’, zei de Facebook-baas toen.
The Wall Street Journal kon geen informatie losweken over de releasedatum van Reader.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier