Facebook zet vol in op losse apps
Facebook gaat, na Instagram en Messenger, nog meer losstaande mobiele toepassingen uitbrengen. De eerstvolgende in het rijtje is Paper, een mobiele lees-app met nieuws op maat.
In de VS lanceert Facebook op 3 februari de iOS-app Paper: een toepassing voor gepersonaliseerd digitaal nieuws, die in de lijn lijkt te liggen van Flipboard en Zite.
Het aanbod aan nieuws wordt bepaald door de categorieën die u interesseren (er is keuze uit hoofdpunten, zakelijk nieuws, sport, nieuws over duurzaamheid en milieu, eten en drinken…), en ook het aantal reacties en likes van vrienden weegt op de keuze die u voorgeschoteld krijgt.
De app werd ontwikkeld door een grote vis in het app-wereldje: Mike Matas, de man achter de door Google opgekochte Nest-thermostaat, de originele Google Maps-app en de foto-toepassingen op iPhone en iPad.
Na Messenger en het door Facebook toegeëigende Instagram wordt Paper de derde grote losstaande app die de sociale netwerksite in de digitale winkels mikt. En er zullen er nog volgen, zo onthulde Mark Zuckerberg tijdens de bekendmaking van de kwartaalresultaten.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier