Facebookcampagne levert N-VA in een maand tijd 20.000 likes op
N-VA pompte voor de sperperiode een (maximum)bedrag van 300.000 euro in een grootschalige onlinecampagne. Die leverde de partij in een maand tijd 20.000 extra likes op.
N-VA voerde voor de sperperiode een stevig internetoffensief. De partij pompte een (maximum)bedrag van 300.000 euro in advertenties en filmpjes op Facebook, YouTube en Google. Die campagne leverde de N-VA in één maand tijd ruim 20.000 likes op, stelt blogger Bruno Peeters op zijn website met sociale mediastatistieken.
U kon voor de sperperiode niet naast de filmpjes, banners en advertenties van N-VA op sociale netwerksites en publieke websites kijken, of u ze nu vervelend vond of niet. De partij investeerde dan ook een (maximum)bedrag van 300.000 in deze onlinecampagne.
Blogger Bruno Peeters, die statistieken rond sociale media in Vlaanderen bijhoudt op zijn blog BVLG, ging na of die campagne ook daadwerkelijk zijn vruchten heeft afgeworpen. Als het aantal likes en volgers een graadmeter is, is het antwoord ja. De N-VA kreeg er in een maand tijd (tussen 2/2 en 2/3) 20.500 Facebook-likes bij en klokt nu af op zo’n 32.000 vind-ik-leuks. Ook op Twitter (874 nieuwe volgers), YouTube (323 nieuwe abonnees), LinkedIn (123 nieuwe volgers) en Instagram (42 nieuwe volgers) was N-VA de sterkste stijger.
Groen – dat voor de sperperiode inzette op gerichte Facebook-ads ter waarde van 4.000 euro – was de tweede sterkste stijger op Facebook, met 2.460 extra likes de afgelopen maand. Op Twitter was Open Vld op N-VA na de beste met 565 nieuwe volgers, maar op Facebook was deze partij dan weer de minst sterke stijger (amper 722 extra likes).
Alle resultaten vindt u op de blog BVLG. Meer over de afgelopen internetcampagnes van de Vlaamse partijen leest u hier. En hoe actief ze zijn op sociale media, komt u hier te weten.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier