Ford laat je auto twitteren

Ford-bestuurders zullen binnenkort hun favoriete websites kunnen beluisteren in de wagen. De Amerikaanse autobouwer gaat internet introduceren in al zijn voertuigen.

Ford-bestuurders zullen binnenkort hun favoriete websites kunnen beluisteren in de wagen. De Amerikaanse autobouwer gaat internet introduceren in al zijn voertuigen.

Eén en ander is bekendgemaakt op de Consumer Electronics Show, die deze week plaats vindt in Las Vegas. Om de bestuurder zo weinig mogelijk uit zijn concentratie te halen, zullen de functies met de stem geactiveerd kunnen worden, of via een touchscreen.

De webberichten, bijvoorbeeld twitterberichten of RSS-feeds, zullen ook ‘voorgelezen’ worden, zodat de bestuurder zijn handen aan het stuur en zijn ogen op de weg kan houden.

Het gaat om een uitbreiding van het bestaande ‘Sync’-project dat Ford twee jaar geleden lanceerde in samenwerking met Microsoft. Via dat systeem is momenteel informatie beschikbaar over het verkeer en de wagen.

Een miljoen wagens van Ford zijn ondertussen uitgerust met Sync. De autobouwer wil de technologie tegen 2015 in 80 procent van zijn voertuigen introduceren.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content