Fujitsu Belux echt van start
De ambitie is sneller te groeien dan de markt.
Terwijl 2010 gebruikt werkt om de interne fusie tussen Fujitsu-Siemens en Fujitsu Services af te ronden, probeert Fujitsu Belux voortaan te focussen op de klanten. De ambitie is sneller te groeien dan de markt.
Fujitsu kan voortaan steunen op drie grote zuilen: infrastructuur (servers, pc, opslag), integratiediensten en consultancy. Het bedrijf kan profiteren van de kracht van de vierde grootste it-groep ter wereld (50 miljard dollar omzet) en van een r&d-centrum op het Oude Continent.
In de Belux heeft het bedrijf 300 interne medewerkers en nog eens zoveel externen. Fujitsu hoopt dit jaar nog eens 10 procent extra mensen in dienst te nemen (eventueel door de proportie tussen internen en externen aan te passen). Het bedrijf wil ook de indirecte verkoop optrekken, die vandaag goed is voor 20 procent van de omzet. Dat onder meer door bepaalde producten enkel indirect aan te bieden en door misschien ook het aantal direct bediende klanten te beperken. Overigens haalt Fujitsu in onze contreien 40 procent van z’n verkoop uit de publieke sector, de Europese instellingen niet meegerekend.
De ambitie van Steven Van Hoorebeke, die in april aan het hoofd kwam van het Belux-filiaal na zijn vertrek bij Logica, is om “sneller vooruit te gaan dan de markt, waarvan de groei zich zou moeten situeren tussen 2 en 4 procent, nu de fusie volledig verteerd is.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier