Gebrekkige communicatie levert Scarlet boete op
Telecomoperator Scarlet moet van het Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie (BIPT) een boete van 15.000 euro betalen wegens “gebrekkige communicatie” over tariefwijzigingen.
Het Proximus-filiaal heeft in december vorig jaar enkele prijsveranderingen doorgevoerd maar liet na om haar klanten behoorlijk te informeren, laat het BIPT vrijdag weten.
In december besliste Scarlet om enkele prijzen te verhogen, andere dan weer te verlagen en kortingen te schrappen, dit in het kader van een “vereenvoudiging van de tarieven”. De telecomoperator die actief is op het Proximus-netwerk bracht haar klanten hiervan op de hoogte door er vermelding van te maken op de tweede bladzijde van hun factuur. Dat is niet conform de telecomwet, oordeelde de regulator. Bovendien kregen de klanten niet voldoende tijd om hun contract kosteloos op te zeggen.
Nadat het BIPT Scarlet op de hoogte bracht van de inbreuken, stelde het bedrijf zelf voor om een nieuwe communicatie naar de klanten te sturen. “De spontane herstelmaatregelen van Scarlet zijn echter niet helemaal sluitend gebleken, maar hebben voor een groot deel van de abonnees wel tot gevolg gehad dat de overtreding een beperkte duurtijd kreeg”, luidt het communiqué. “Gelet op de inbreuk op de telecomwet, beveelt het BIPT Scarlet om een boete van 15.000 euro te betalen.” (Belga/PVL)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier