Getronics opent Network and Security Operations Center in Brussel
Getronics heeft eind vorige week zijn Network and Security Operations Center (NSOC) in Brussel geopend. Dat moet het beheer en de ondersteuning van de computers en het netwerk van de klanten verzekeren.
Het ging om de officiële opening van het centrum, dat echter al enige tijd functioneert en dat de activiteiten overneemt van het voormalige centrum in Kontich (Antwerpen). De Europese klanten van Getronics zullen in de komende maanden naar het nieuwe Brusselse NSOC worden overgeheveld. De IT-dienstenleverancier beschikt vanaf nu immers over twee dienstencentra: één in Brussel en één in de buurt van Boston (in de VS).Vanuit het indrukwekkende centrum kunnen de IT-installaties (zowel systemen als netwerken) van de Getronics-klanten op afstand worden beheerd: in totaal 6 miljoen IT-systemen (waarvan 3,2 miljoen pcs, maar ook servers, routers, printers, enz) en 600.000 oproepen per maand.In de praktijk behandelt het NSOC grotendeels automatisch zon 15 miljoen berichten per dag, wat uiteindelijk resulteert in 48 tickets en 2 grote problemen (waarvoor de klant moet worden gecontacteerd). Het NSOC zorgt voor het beheer en de helpdesk van de pcs en servers, het netwerk en de toepassingen, met alle bijbehorende beveiligingsaspecten. Op dit moment gebeurt dat al voor Belgische klanten als SN Brussels Airlines, Delta Lloyd Bank, de Tiense Suikerraffinaderij, de FOD Finaniën (voor de Tax-on-Web toepassing), Argenta, AmEx, BGS (Belgian Ground Services) en Eural. Daarnaast zijn er nog heel wat klanten die om veiligheidsredenen liever anoniem blijven. Getronics beheert in het NSOC ook zijn eigen infrastructuur. De onderneming telt 22.000 werknemers in meer dan 30 landen.In het NSOC werken momenteel 20 mensen (in 3 ploegen), maar dat aantal kan op termijn stijgen tot 120.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier