GlassUp wil goedkoop alternatief voor Google-bril zijn
Een Italiaanse start-up wil via crowdfunding 150.000 dollar ophalen voor de productie van de GlassUp: een augmented reality-bril à la Google Glass die begin 2014 moet uitkomen voor 299 dollar.
GlassUp is een variant op Google Glass, maar dan goedkoper. De richtprijs is 299 dollar (zo’n 230 euro), terwijl de Google-bril voor ontwikkelaars 1.500 dollar kost – al zal de versie voor consumenten wellicht wel iets goedkoper worden. Het Italiaanse bedrijf achter GlassUp zoekt sponsoring via crowdfunding om het ding klaar te stomen voor de commerciële release in 2014.
Android én iOS Deze slimme bril geeft digitale informatie zoals berichtjes en routemapjes rechtstreeks op je netvlies weer, dankzij een ingebouwd schermpje op het rechterglas. Het mini-display is transparant, wat maakt dat de getoonde informatie niet afleidt van je dagdagelijkse taken, aldus de ontwikkelaars. Opmerkelijk is dat GlassUp zowel overweg kan met het Android-besturingssysteem van Google als met de iOS-software van Apple.
Crowdfunding De Italianen achter GlassUp willen tegen 8 augustus 150.000 dollar sprokkelen via de crowdfunding-site Indiegogo. Dat is het benodigde bedrag voor de productie van de futuristische bril. Als alles volgens plan verloopt, komt het gadget begin 2014 op de markt voor 299 dollar.
Voor het basismodel zonder camera moet je 199 dollar (een goeie 150 euro) doneren, voor een bril met camera of een gepersonaliseerd exemplaar tel je 399 dollar (ruim 300 euro) neer. Wie 2.500 dollar (een kleine 2.000 euro) investeert, krijgt ineens tien stuks.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier