Google: maak van het artikel de eenheid
Dat het real time web een heuse paradigmashift inhoudt voor heel wat activiteiten, bleek overduidelijk uit het betoog van Marissa Mayer van Google.
Dat het real time web een heuse paradigmashift inhoudt voor heel wat activiteiten, bleek overduidelijk uit het betoog van Marissa Mayer van Google.
De mooie en stijlvolle executive wierp tijdens een gesprek op LeWeb de erg actuele vraag op hoe de mediadistributie er zou uitzien als het internet als vertrekpunt genomen zou worden.
Wie de papieren krant genegen is, zal het antwoord niet graag horen. Net zoals Apple de muziekdistributie veranderde door de song als unit te nemen, en niet langer het volledige album, geeft Mayer de krantensector een toekomst op het net als er ook daar overgestapt wordt van een hele krant naar het unieke artikel als basis.
Die artikels kunnen dan wel nog onder de merknaam van een krant verschijnen, maar zelfs overvolle nieuwssites zoals we die vandaag kennen, zullen volgens Mayer aan belang inboeten, zeker op het mobiele web. Overigens zijn de artikeleenheden waar Mayer het over heeft liefst ‘levend’, wat zo veel wil zeggen als dat de lezer automatisch gewaarschuwd wordt wanneer er updates beschikbaar zijn voor het stukje. In real time, that is.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier