Google wint merkwaarde, Dell verliest
Google zag zijn merkwaarde vorig jaar met liefst een kwart toenemen tot bijna 32 miljard dollar. Ook Amazon en Apple gingen er fors op vooruit met respectievelijk 22 en 12 procent.
Google zag zijn merkwaarde vorig jaar met liefst een kwart toenemen tot bijna 32 miljard dollar. Ook Amazon en Apple gingen er fors op vooruit met respectievelijk 22 en 12 procent.
Het merk Dell is dan weer 12 procent gedaald in waarde tot zo’n 10 miljard dollar. Dat blijkt uit de jongste ‘100 Best Global Brands’ van het Amerikaanse blad BusinessWeek.
In die totale top 10 staan trouwens vijf ict-bedrijven. IBM blijft na Coca Cola het belangrijkste merk. Microsoft haalt de bronzen plak. Beiden merken zijn rond de 60 miljard dollar waard. Nokia is nog steeds het meest waardevolle Europese merk. Overigens ging de waarde van de meeste ict-merken er met een aantal procenten op achteruit. IBM en HP gingen wel een bank vooruit.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier