Groene toestellen een derde populairder
Producten met het EnergyStar-logo blijken 33 procent populairder in het online kanaal dan producten die dat logo niet voeren. Dat concludeert het Nederlandse Icecat.
Producten met het EnergyStar-logo blijken 33 procent populairder in het online kanaal dan producten die dat logo niet voeren. Dat concludeert het Nederlandse Icecat.
Icecat, onderdeel van iMerge, is een open online catalogus voor technologische productinformatie. Die 474 miljoen productsheets worden wereldwijd vooral gebruikt door e-commercesites, webshops en vergelijkingssites. De analyse van die databank voor het derde kwartaal 2012 toont dat er 33 procent meer productsheets van ‘groene’ producten (met een EnergyStar-logo) gedownload worden. Duurzaamheid blijkt dus almaar meer een invloed te hebben op aankoopbeslissingen, concludeert Icecat in een mededeling. “Het is daarom cruciaal voor fabrikanten om in zulke groene beoordelingen te investeren en deze kwalificaties prominent te tonen aan hun koperspubliek.”
Verder blijkt uit de Icecat-databank dat de vraag naar hardware (pc’s, notebooks, …) zo goed als stilgevallen is. “De vraag naar accessoires, supplies en diensten blijft zich echter ontwikkelen aangezien bestaande ct-infrastructuur onderhoud behoeft”, klinkt de analyse. De top 10 van snelst groeiende productcategorieën bevat bijna uitsluitend software (office suites), supplies (printerkoppen, printertrommels, tonercartridges, printlinten, ophangbeugels, mobiele laders en printer-kits) en diensten (co-locatie-diensten).
Snelste groeiers bij de merken zijn dan ook accessoireleveranciers zoals BTI, OncoreErgotron, Newstar en CablesToGo. Het bekendste merk in de lijst met snelst groeiende merken is Intel, dat de vraag naar zijn productinformatie met 328 procent ziet toenemen op jaarbasis.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier