HP komt al met eerste Autonomy-producten
HP heeft zijn eerste producten voorgesteld die de technologie van Autonomy in zich dragen. Een opmerkelijk snelle integratie van een ietwat gecontesteerde aanwinst.
HP heeft zijn eerste producten voorgesteld die de technologie van Autonomy in zich dragen. Een opmerkelijk snelle integratie van een ietwat gecontesteerde aanwinst. Bij de overname van de Britse zoek- en data-analysespecialist Autonomy door HP was er, ondanks de eensgezindheid over de technologische troeven, toch heel wat te doen over het ferme prijskaartje van 10,4 miljard dollar. Maar het moet gezegd, zo mocht blijken op de gebruikersconferentie HP Discovery in Wenen, HP heeft plannen met het bedrijf.
In die mate zelfs dat Autonomy-ceo Mike Lynch voortaan de executive vice president is van de Information Management-afdeling van een bedrijf, een poot die rechtstreeks rapporteert aan kersvers ceo Meg Whitman (en dus niet aan de HP Software-afdeling van Bill Veghte). Bovendien snoept de nieuwe afdeling ook de Vertica-software af van HP Software.
Daarenboven kunnen HP en Autonomy nu al, binnen een recordtijdspanne, enkele geïntegreerde producten aanbieden. “Dat was van bij het begin de redenering van overname”, klonk het. “Autonomy moest snel ingepast kunnen worden in de business van HP.” Mike Lynch mocht zo de integratie van de Autonomy IDOL-technologie met die van het eerder overgenomen Vertica voorstellen, in de vorm van het IDOL 10-platform. Autonomy’s technologie is gekend voor het kunnen behandelen, analyseren en beheren van grote hoeveelheden ongestructureerde data (lees: data die niet in een database zitten, zoals e-mails, sms’en, telefoongesprekken, …), terwijl die van Vertica geschikt is voor analyse van gestructureerde (databank)gegevens.
“Gestructureerde data staan voor slechts 15 procent van alle gegevens binnen een bedrijf”, stelde Lynch. “Ongestructureerde data vormen de overige 85 procent. Bovendien groeit die massa gegevens drie keer zo snel als de gestructureerde data. Door Autonomy en Vertica te combineren kunnen we de volle 100 procent van de informatie behandelen.” HP zou HP niet zijn als dat IDOL-platform niet ook geïntegreerd werd in specifieke appliances, die focussen op archivering, e-discovery en enterprise search.
De dienstenpoot van HP gaat de Autonomy-technologie dan weer gebruiken in een servicesaanbod dat focust op de analyse van social media, HP Social Intelligence Solution. “Wij zullen klanten voortaan kunnen helpen met hoe ze waarde kunnen halen uit gegevens die opduiken in social media en hoe ze die kunnen gebruiken voor hun branding, productontwikkeling en klantenondersteuning”, klinkt het bij HP.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier