Iconische Vind ik leuk-duim verdwijnt van Facebook
Facebook geeft de Vind ik leuk-knop en de Deel-button een nieuw uiterlijk. Het iconische duimpje verdwijnt van ruim 7,5 miljoen websites.
De Vind ik leuk-button en de Deel-knop worden samen 22 miljard keer per dag bekeken op meer dan 7,5 miljoen websites, aldus Facebook. Toch vindt de sociale netwerksite het blijkbaar nodig ze een facelift te geven.
De iconische Facebook-duim – ontworpen door Facebook-designer Julie Zhou en met succes ingevoerd in 2010 – verdwijnt zelfs uit de Vind ik leuk-knop, en wordt vervangen door een blauw-wit Facebook-icoontje. Ook de Deel-knop krijgt een lichtjes gewijzigd design.
Toch zal de duim nog elders opduiken. Er komt een ‘dialoogbox’ waar je via het duimicoon kunt zien hoeveel likes jouw posts genereren.
De nieuwe look moet Facebook beter tot zijn recht laten komen op hogeresolutieschermen. De sociale netwerksite hoopt nog meer mensen aan het liken en sharen te krijgen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier