Imation neemt Memcorp over
Imation, leverancier van verwisselbare opslagmedia, is met Hopper Radio of Florida overeengekomen dat het een deel van de inkoop-, marketing- en distributie-overeenkomsten van Memcorp overneemt.
Memcorp verkoopt video, audio en huishoudelijke elektronische producten via wederverkopers in Noord-Amerika. Het bedrijf heeft al een langdurige licentieovereenkomst met Memorex (dat in januari werd overgenomen door Imation). In 2006 draaide Memcorp 285 miljoen dollar omzet, waarvan 190 miljoen dollar uit de Memorex-producten. Naar verwachting zullen 60 Memcorp werknemers overstappen naar Imation.De overname van activiteiten versterkt Imation’s aanwezigheid in het distributiekanaal met het Memorex-merk en betekent een uitbreiding van het productportfolio onder de naam Memorex. Op marketinggebied betekent de overname ondermeer dat Imation een driejarige overeenkomst met MTV Networks heeft, waarbij consumentenelektronica wordt gedistribueerd onder een van de merknamen van Nickelodeon.Imation heeft voor de overname een bedrag van 23 miljoen dollar in contanten en 37,5 miljoen in driejarige obligaties op tafel gelegd. Afhankelijk van de resultaten de komende drie jaar, wordt dat bedrag verhoogd tot 20 miljoen dollar. Imation reserveert 15 miljoen dollar aan werkkapitaal na het afronden van de overname in het derde kwartaal van 2007.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier