iPad Air verplettert vorige modellen in openingsweekend
De iPad Air zou in zijn eerste weekend vijf keer meer verkocht zijn dan de iPad 4 destijds, en vier keer meer dan de iPad mini.
Hoewel Apple zelf geen verkoopcijfers van de iPad Air heeft vrijgegeven, is de nieuwe tablet van Apple volgens meerdere onderzoekers veel populairder dan de vorige generaties.
Onderzoeksbureau Fiksu beweert dat er van de iPad Air vijf keer meer exemplaren verkocht zijn in het openingsweekend dan van de iPad 4 in zijn eerste weekend. Ook zouden er vier keer meer iPad Airs over de toonbank zijn gegaan dan dat er vorig jaar in het eerste weekend iPad mini’s de deur uit gingen.
Mixpanel, een bedrijf dat mobiele statistieken bijhoudt, zegt dat de iPad Air maandag al 1,3 procent van al het iPad-verkeer naar apps van zijn klanten genereerde, en dat de trafiek van de originele iPad en de iPad 2 aanzienlijk daalt. Dat kan erop wijzen dat vele mensen afgelopen weekend besloten te upgraden van een ouder model naar de iPad Air.
De iPad Air heeft een Retina-scherm van 9,7 inch, is 7,5 mm dun (tegenover 9,4 mm bij de iPad 4) en weegt 500 gram (tegenover de 700 gram van het vorige model). De tablet werd op 21 oktober voorgesteld en is sinds 1 november te koop in België.
Apple stelde tegelijkertijd ook een tweede iPad mini met een Retina-scherm voor. Die komt echter pas later deze maand beschikbaar.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier