iPad gebruikers zijn jong en mannelijk
Twee op drie gebruikers van de iPad zijn jonger dan 35 jaar en zijn mannen. Bij de Kindle e-reader is bijna de helft vrouwen. Dat blijkt uit de jongste studie van het onderzoeksbureau Nielsen.
Twee op drie gebruikers van de iPad zijn jonger dan 35 jaar en zijn mannen. Bij de Kindle e-reader is bijna de helft vrouwen. Dat blijkt uit de jongste studie van het onderzoeksbureau Nielsen.
Opvallend is dat de iPad vooralsnog geen persoonlijk eigendom is. Ongeveer de helft van de gebruikers zegt dat ze het delen met iemand anders. Bij e-readers of smartphones is dat slechts één op drie.
Overigens heeft bijna iedereen die een iPad bezit reeds een applicatie gedownload. Spelletjes zijn het populairst (62%), gevolgd door boeken (54%), muziek (50%) en nieuws (45%). De meeste tijd wodt gespendeerd aan het lezen van magazines en boeken op de iPad.
Nielsen onderzocht 5.000 Amerikaanse gebruikers van 54 diverse toestellen en bundelde de gegevens in The Connected Devices Playbook.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier