Kabelbreuk Belgacom veroorzaakt even telefoonproblemen
Door een gebroken glasvezelkabel in een hoofdcentrale in Brussel konden tussen 10u30 en 12u30 een groot aantal Belgacomklanten in de zones 011, 014, 015 en 016 niet meer met hun vaste telefoon bellen.
Door een gebroken glasvezelkabel in een hoofdcentrale in Brussel konden tussen 10u30 en 12u30 een groot aantal Belgacomklanten in de zones 011, 014, 015 en 016 niet meer met hun vaste telefoon bellen.
Enkele tienduizenden lijnen in de regio’s Herentals, Hasselt, Leuven en Mechelen waren in de panne betrokken. De zonecentrales zijn verbonden met een hoofdcentrale in Brussel. In zo’n hoofdcentrale is door werken een glasvezelkabel gebroken. “Bij kabelbreuk neemt een andere hoofdcentrale die zonecentrales normaal automatisch over. Dat is niet gebeurd, de oorzaak daarvan wordt onderzocht”, klonk het bij Belgacom.
Het probleem werd kort na de middag opgelost. “We zijn erin geslaagd de getroffen lijnen om te leiden naar een andere hoofdcentrale, normaal gezien zouden ze allemaal opnieuw moeten werken”, aldus Belgacom-woordvoerder Margot aan het persagentschap Belga.
Bron: Belga
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier