Klantendienst De Stroomlijn gaat voor eigen infrastructuur
De Stroomlijn, dat de klantencommunicatie verzorgt voor Eandis, TMVW en AWW koopt nieuwe it-infrastructuur aan bij Dimension Data. Tegelijk wordt ook de infrastructuur voor een contact center geleverd door Newtel en zal het Nederlandse Green Valley Solutions een unified agent desktopomgeving leveren.
De cbva van de drie nutsbedrijven bestaat al sinds 2006 en heeft als doel de klantcommunicatie te verzorgen voor haar aandeelhouders. De organisatie verwerkt zo’n 1,9 miljoen telefoons en e-mails per jaar (inbound). Daar komen nog eens zo’n 394.000 documenten administratie en 56.000 outbound telefoons bij. Vandaag werken er 250 mensen.
Voor de infrastructuur die Dimension Data gaat verzorgen gaat het onder meer om netwerk, storage, een serverplatform, een client platform, systeembeheer en beveiliging. Voor de infrastructuur van het contact center, dat wordt geleverd door Newtel, gaat het onder meer om telefonie, IVR, quality monitoring, workforce management en rapportage. Voor de unified agent desktop moet het Nederlandse Green Valley Solutions onder meer scripting, een kennisbank en customer interaction management voorzien.
Voor welk bedrag de aanbestedingen aan de drie bedrijven gegund zijn, wordt niet bekendgemaakt. Wel is het de eerste keer dat het bedrijf een eigen infrastructuur aanschaft. De organisatie huurde tot nu toe altijd zijn ruimte bij het callcenter N-allo, wat op zijn beurt een dochteronderneming is van Electrabel – GDF Suez. Maar nu wil het bedrijf dus verder met zijn eigen infrastructuur.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier