Kopieerde BASE schaamteloos de 4G-campagne van Proximus?
Proximus en BASE zijn in een bescheiden Twitterrelletje verzeild geraakt. Proximus verweet Base haar 4G-campagne in Brussel te hebben gekopieerd. BASE beantwoordde de kritiek op een ludieke manier.
BASE lanceerde zopas een eigen 4G-netwerk in Brussel – Proximus deed dit in februari al, en Mobistar heeft inmiddels ook zijn eigen 4G-netwerk uitgerold in de hoofdstad.
Voor de promotie van dit 4G-aanbod heeft BASE duidelijk goed naar concurrent Proximus gekeken. Net als Proximus in februari, liet BASE namelijk Manneken Pis een hoofdrol vertolken in haar campagne.
Dat viel niet in goede aarde bij Proximus, dat BASE via Twitter een copycat noemde. “Het lijkt erop dat onze eerdere campagne jullie geïnspireerd heeft”, klonk het in een snerende tweet.
BASE beantwoordde de Twitterkritiek op een ludieke manier. “Sorry we pissed you off, Proximus. Hope you can 4G-ive us?”, tweette de operator.
Hello @BASE_Company, seems our previous campaign inspired you… #proximus4g #copycat #beoriginal pic.twitter.com/cYFbavgGEH
— Proximus (@proximus) 13 Mai 2014
Those who like it fast can have it even faster, now also 4G in Brussels centre! #BASE4G @NeelieKroesEU pic.twitter.com/OT3omOTrO1
— BASE Company (@BASE_Company) 13 Mai 2014
Sorry guys @proximus we pissed you off.. Hope you can 4G-ive us.. ? #BASE4G
— BASE Company (@BASE_Company) 13 Mai 2014
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier