KPN Group Belgium claimt 19 procent marktaandeel
Binnen de Nederlandse KPN Group wist de Belgische afdeling (Base) zich in 2011 goed staande te houden en zelfs nog groei neer te zetten.
Binnen de Nederlandse KPN Group wist de Belgische afdeling (Base) zich in 2011 goed staande te houden en zelfs nog groei neer te zetten.
In het vierde kwartaal wist KPN Group Belgium zijn klantenbasis uit te breiden met meer dan 61.000. In totaal maken nu 4.131.000 klanten gebruik van het mobiele netwerk van KPN in ons land: een jaar-op-jaar toename van 403.000. De inkomsten uit diensten groeiden met 11 procent – weliswaar gecorrigeerd voor de impact van de reglementering. Naar eigen zeggen groeide Base in 2011 ook op de kmo- en soho-markten. Op basis van deze cijfers claimt KPN Group Belgium – dus zowel Base en de partnermerken zoals Jim Mobile en Allo RTL – een marktaandeel van 19 procent.
De degelijke prestaties in België (en ook in Duitsland) staan in schril contrast met de problemen op het Nederlandse thuisfront. Voor 2012 verwacht de groep nu al slechtere resultaten dan in 2011. De internationale Getronics-activiteiten worden verkocht. Bovendien rommelt het aan de top en lopen er ondertussen ook enkele onderzoeken naar vermeende prijsafspraken.
In een conference call vertelde Eric Hageman, ad interim cfo van KPN, dat het de Nederlandse thuismarkt opnieuw wil versterken door “versneld te investeren in de netwerken”. Jos Donvil, interim ceo van KPN Group Belgium, benadrukt dat KPN ook in België zal blijven investeren waarvan de licentie voor het 2,6 GHZ-spectrum het bewijs moet vormen. Later dit jaar plant Base overigens testen met de LTE-technologie.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier