Kristof Van den Bossche nieuwe Benelux-directeur bij Dynatrace

© Kristof Van den Bossche
Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Het Amerikaanse softwarebedrijf Dynatrace heeft de Belg Kristof Van den Bossche benoemd tot regionaal directeur voor de Benelux. Hij werkt al achttien jaar voor het bedrijf en kent de technologie, de klanten en de markt door en door.

Kristof Van den Bossche komt aan het hoofd van wat één van de best presterende regio’s in Europa op het gebied van de verkoop van Dynatrace-software en -diensten voor digital performance management (DPM) zou zijn.

Met de software van Dynatrace zien ondernemingen en overheden in realtime hoe snel hun applicaties zijn bij de gebruikers. Als een toepassing even niet beschikbaar of traag is, of als er problemen op dat vlak zitten aan te komen, signaleert de software dat en detecteert die meteen de oorzaken.

Op die manier kunnen bedrijven en overheden problemen voorkomen of snel oplossen alvorens ze leiden tot imagoschade en omzetverlies.

“De jongste drie boekjaren steeg onze omzet in de Benelux jaarlijks met vijftien tot twintig procent”, zegt Kristof Van den Bossche.

“Om die groei te bestendigen heeft Dynatrace me gevraagd om de rol van regionaal directeur voor de Benelux op mij te nemen. Om even sterk te blijven groeien, breiden we ons accountmanagementteam in de Benelux uit en zetten we in op lokale partners die onze software verkopen en installeren.”

Wind in de zeilen

“We hebben in de Benelux meer dan honderd klanten”, aldus nog Van de Bossche, “waaronder banken en verzekeraars, overheidsdiensten, productiebedrijven, retailers en reisorganisaties. Maar er is nog een groot marktpotentieel.”

“In deze tijd van digitalisering hebben we de wind in de zeilen omdat aanbieders en gebruikers van mobiele, web- en bedrijfsapplicaties eisen dat die applicaties altijd beschikbaar en snel zijn. Performance is een differentiator.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content