LinkedIn-gebruikers zouden liefst werken bij Google, Apple, Microsoft of Facebook
De sociale netwerksite voor professionals LinkedIn publiceerde een top 100 van bedrijven waar zijn gebruikers het liefst zouden werken. De ranglijst wordt aangevoerd door Google, Apple, Microsoft en Facebook.
De sociale netwerksite voor professionals LinkedIn publiceerde een top 100 van bedrijven waar zijn gebruikers het liefst zouden werken. De ranglijst wordt aangevoerd door Google, Apple, Microsoft en Facebook.
Vier van de vijf meest gegeerde werkgevers zijn dus technologiebedrijven – Unilever vervolledigt de top vijf. In totaal bevindt 20 procent van de ondernemingen uit deze top 100 zich in de tech-sfeer.
De ranglijst is gebaseerd op de online interacties van meer dan 175 miljoen professionals op LinkedIn. Concreet betekent dit dat de sociale netwerksite naging met welke ondernemingen en werknemers de gebruikers zich zoal connecteren, welke werknemersprofielen ze bekijken en welke bedrijfspagina’s ze bezoeken.
Daarnaast bevroeg LinkedIn nog eens duizenden gebruikers, afkomstig uit acht verschillende landen (de VS, Canada, Brazilië, Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, India en Australië) en werkzaam in vier verschillende sectoren (software, finance & accounting, marketing, studenten en pas afgestudeerden).
Deze lijst bevestigt andermaal dat technologische bedrijven anno 2012 een alsmaar belangrijkere rol spelen. Eerder lijstte het merkadviesbureau Interbrand al de honderd meest waardevolle merken van 2012 op. Ook op die ranglijst zwaaiden technologiebedrijven de plak: zes van de tien belangrijkste brands ter wereld en vier van de vijf sterkste stijgers op de lijst waren technologische merken.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier