McDonalds maakt VR-bril uit Happy Meal-verpakking

Dit is de VR-bril van McDonalds © McDonalds
Pieterjan Van Leemputten

De hamburgerketen test in Zweden een verpakking van Happy Meal die je kan omplooien tot een bril voor virtual reality.

Het aanbod is beperkt, zo worden er slechts 3.500 dozen/brillen verdeeld in 14 restaurants in de weekends van 5 en 12 maart. Het concept is heel vergelijkbaar met Google Cardboard: je plooit het karton van je fastfoodbestelling, stopt er je smartphone in en zo kan je via je telefoon virtual reality ervaren.

Het experiment komt volgens AdWeek samen met een virtueel skispel Slope Stars en is er ter ere van een plaatselijke feestdag. Je kan dus met andere woorden doen alsof je sportief bent door je hamburger en frietjes op te eten en de verpakking te herbruiken.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Virtual reality is aan een stevige opmars bezig. De bekendste volledige headsets zijn onder meer de HTC Vive, Oculus Rift en de Samsung Gear. Maar aan de andere kant vinden we de zaken zoals Google Cardboard, waarbij je goedkoop je eigen bril maakt met behulp van karton. In dat opzicht is het initiatief van McDonalds naast een leuke promostunt ook een interessante manier om het grote publiek in contact te brengen met VR.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content