Microsoft België meer dan een dag zonder telefoon
Microsoft heeft in zijn Zaventemse kantoorgebouw meer dan een dag zonder telefonie gezeten door een technische vergissing bij Belgacom.
Microsoft heeft in zijn Zaventemse kantoorgebouw meer dan een dag zonder telefonie gezeten door een technische vergissing bij Belgacom.
“Door een probleem buiten onze controle zijn onze kantoren (en onze buren) sinds 24u telefonisch onbereikbaar. Onze excuses”, zo twitterde Philippe Rogge, algemeen directeur van Microsoft Belux vanochtend. Het probleem bleek wel enkel voor te komen in het gebouw van Microsoft, waar ook de Belgische poot van it-dienstenbedrijf CSC gevestigd is. Ook zij ondervonden volgens Microsoft-woordvoerder Edward Claessens problemen.
Belgacom-woordvoerster Frédérique Verbiest bevestigt dat er iets is misgelopen bij geplande werken. “Het digitale telefoonverkeer van Microsoft gaat over 2 PRA’s (bundels of configuraties van spraakkanalen) naar onze centrale (switch). Elke PRA komt op 1 poort terecht in de centrale. Bij geplande werken is de link tussen de PRA’s en de poorten verloren gegaan waardoor bellen niet meer mogelijk was bij Microsoft.” Of zoals Microsoft het omschrijft: “Belgacom had ons overgezet van koper naar glasvezel, maar twee draden verwisseld.”
Sinds 13u30 is het probleem hersteld, zo benadrukt Verbiest. “Onze technici zijn nog verder aan het uitzoeken hoe dit kon gebeuren.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier