Microsoft Dynamics CRM krijgt sociale component
Microsoft plant in december een update van zijn Dynamics CRM-software voor professionals. Die zal een nieuwe gebruikersinterface bevatten, en een sociale component: Yammer en Skype worden geïntegreerd.
Microsoft plant in december een update van zijn Dynamics CRM-software voor professionals. Die zal een nieuwe gebruikersinterface bevatten, en een sociale component: Yammer en Skype worden geïntegreerd.
De nieuwe gebruikerservaring van Dynamics CRM is bedoeld om professionals nog beter te helpen bij het beheer van hun verkoop en klantenservice. Maar de geüpdatete interface is ‘opt-in’. Gebruikers die liever de Outlook-interface blijven gebruiken, hoeven niet over te schakelen.
Met de integratie van het zakelijke sociale netwerk Yammer wordt het vanaf december ook mogelijk om berichten te posten van Dynamics CRM naar Yammer, en omgekeerd. Ook krijgen gebruikers de optie om Skype-gesprekken te voeren binnen de CRM-software. Met deze sociale component lijkt Microsoft sterker te willen staan tegen Salesforce.com, dat enkele jaren geleden al de sociale software Chatter integreerde in zijn CRM-systeem.
Tenslotte zal de nieuwe CRM-versie van Microsoft naast Internet Explorer ook Firefox en Chrome gaan ondersteunen voor Windows-pc’s, en Safari voor Macs. Midden 2013 volgt een mobiele CRM-applicatie, die beschikbaar komt voor Windows 8 en op iPad.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier