Microsoft verkoopt Razorfish

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Microsoft zet het reclameagentschap Razorfish in het uitstalraam. Redmond heeft de zakenbank Morgan Stanly onder de arm genomen om een potentiële koper te vinden.

Microsoft zet het reclameagentschap Razorfish in het uitstalraam. Redmond heeft de zakenbank Morgan Stanly onder de arm genomen om een potentiële koper te vinden.

Volgens de krant The Financial Times zou het Franse Publicis geïnteresseerd zijn. Dat bedrijf zou momenteel meerdere overnames in online advertising beogen.

Microsoft kwam in het bezit van Razorfish toen het aQuantive kocht in 2007. Dat bedrijf telt drie verschillende afdelingen wat online adverteren betreft: Avenue A Razorfish, Atlas en DRIVEpm. Steve Ballmer en co. legden twee jaar geleden nog zes miljard dollar op tafel voor aQuantive, nadat Microsoft eerder naast DoubleClick en RightMedia greep.

Het bedrijf aQuantive, een concurrent van DoubleClick, was toen één van de grootste aankopen ooit voor Redmond. Google kocht in die periode Doubleclick voor 3,1 miljard dollar, en Yahoo slokte concurrent RightMedia op voor 680 miljoen dollar.

Razorfish telt 2.000 werknemers, en heeft grote klanten zoals Nike en Audi in de portfolio.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content