Microsoft voert campagne tegen Google

Michael Ilegems Chef van Knack Focus en KnackFocus.be

‘Don’t get Scroogled’, luidt de slagzin van een advertentiecampagne van Microsoft, die gebruikers waarschuwt voor betaalde advertenties in Google’s shopping-app voor de feestdagen.

‘Don’t get Scroogled’, luidt de slagzin van een advertentiecampagne van Microsoft, die gebruikers waarschuwt voor betaalde advertenties in Google’s shopping-app voor de feestdagen.

De website en mobiele app Google Shopping helpt gebruikers bij hun zoektocht naar cadeautjes, bijvoorbeeld in de aanloop naar de eindejaarsfeesten.

Microsoft beweert dat “de zoekresultaten in Google Shopping geen gewone zoekresultaten zijn, maar gerichte advertenties.” Het bedrijf is nu een campagne begonnen om de onwetende gebruikers hiervan op de hoogte te stellen, én om hen naar zijn eigen zoekmachine Bing te proberen lokken natuurlijk.

Bing is volgens Microsoft wél een onafhankelijke zoekmachine, maar niets is minder waar: ook Bing plaatst advertenties bij bijvoorbeeld zoekresultaten omtrent shopping.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content