Microsoft-werknemers massaal in de winkels voor verkoop Vista

“Feet on the street” heet het gekke plan bij Microsoft België. Op zaterdag 3 februari worden grote winkelketens als MediaMarkt of Carrefour overrompeld door Microsoft-werknemers. Zij zullen die dag voor één keer Windows Vista en Office 2007 aanprijzen.

“Op de eerste grote shoppingdag na de lancering, zaterdag 3 februari, zijn de Microsoft-werknemers gevraagd om onze producten in de winkels te gaan aanprijzen,” zegt een geamuseerde Wim Van Winghe, Business Group Manager voor Windows bij Microsoft Belux. Feet on the Street, zoals het initiatief heet, maakt deel uit van het ‘Be part of the Wow’-project rond de lancering van Vista en Office 2007. Ook onderdeel daarvan is het grootschalige lanceringsevenement in het Atomium in Brussel.”Er zijn zo’n 50 tot 70 grotere retailers, zoals Fnac, MediaMarkt of Carrefour, waar we aanwezig zullen zijn,” vertelt Van Winghe. “Onze aanwezigheid is in feite een aanvulling op de activiteiten die er sowieso rond Vista en Office 2007 zullen georganiseerd worden.”De Microsoft-werknemers werden via een intern mailtje warm gemaakt voor het plan. De beloning voor die opgeofferde zaterdag is een recuperatiedag nadien. Ook ontvangen ze een gratis Windows Vista en Office 2007-pakket. “Het plan is dat iedereen – van de hoogste piet tot de receptionistes – deelneemt aan het plan,” legt Van Winghe uit. Iedereen mocht aangeven in welke regio ze wilden werken. In groepjes van 2 of 3 zullen de Microsoft-mensen over de winkels verspreid worden. Voorlopig doen al 150 van de 250 werknemers mee. “Na het sluiten van de winkels is er ‘s avonds in Brussel een ‘get together’ voor de deelnemers, waar ze ervaringen kunnen uitwisselen. We sluiten af met een exclusieve Vista/Office 2007-fuif.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content