Microsoft wordt wijnboer
Om de innovatie en de werklust te bevorderen, trakteert Microsoft zijn werknemers voortaan op een huiswijn. De Blue Monster Reserve is een Zuid-Afrikaanse wijn, die exclusief voor Microsoft gebotteld werd door het wijnhuis Stormhoek.
Om de innovatie en de werklust te bevorderen, trakteert Microsoft zijn werknemers voortaan op een huiswijn. De Blue Monster Reserve is een Zuid-Afrikaanse wijn, die exclusief voor Microsoft gebotteld werd door het wijnhuis Stormhoek.
Het is Hugh MacLeod, een Brits blogger en cartoonist die Steve Clayton, cto bij Microsoft UK, kon overtuigen van het belang om met wat hippere marketingtruukjes en incentives voor de dag te komen. Steve Clayton is op zijn beurt een van de voortrekkers van de Blue Monster beweging die streeft naar een meer open houding van geeks en techs tegenover de gigant uit Redmond.
Het verhaal stond deze week te lezen in de Financial Times. De krant verduidelijkt dat gepersonaliseerde wijn alsmaar aan populariteit wint in het zakenleven, maar dat in het geval van Microsoft er toch iets opmerkelijks is. Op het etiket van zo’n gepersonaliseerde wijn, staat doorgaans wel een logo van het bedrijf in kwestie, maar een cartoon zoals bij Microsoft: dat is eerder uitzonderlijk. Of dat allemaal zomaar mag van de EU? Zolang Microsoft maar geen fles wijn bij een Windows-versie bundelt, zou er geen probleem mogen zijn.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier