Microstrategy mikt steeds meer op mobiel
Nadat Microstrategy vorig jaar zijn strategie voor mobiele BI uit de doeken deed, neemt mobiliteit een steeds grotere plaats in met de recente aankondigingen van Microstrategy World in Monaco onder banner 9.2.1.
Nadat Microstrategy vorig jaar zijn strategie voor mobiele BI uit de doeken deed, neemt mobiliteit een steeds grotere plaats in met de recente aankondigingen van Microstrategy World in Monaco onder banner 9.2.1.
Het is duidelijk dat Microstrategy meegaat met de technologische trends, zoals mobiliteit, het fenomeen big data, cloud en sociale netwerken. “Van 2001 tot 2008 was er nauwelijks nieuws te bespeuren in de wereld van BI. Het was wachten op 2008 en de iPhone”, aldus Michael Saylor, CEO van Microstrategy. Een markt waar de vennootschap zich op stortte met haar mobiele BI-aanbod voor iPhone – en vooral de iPad die vorig jaar werd voorgesteld.
Dit jaar bouwt het bedrijf het concept nog verder uit met een gateway voor Facebook waarmee ondernemingen de gestructureerde gegevens afkomstig van hun relationele BD en de beschikbare info op Facebook kunnen combineren (profiel, vrienden, interesses en positie/gebeurtenissen). Weliswaar met de goedkeuring van de gebruiker. Een goudmijn voor een bank, verzekeringsmaatschappij, koeriersbedrijf, enz.
Ook nieuw: de Alert module die typische Twitterdiensten aanbiedt in Facebook met toevoeging van multimedia, de integratie van Google Maps, enz. Op het vlak van cloud opent Microstrategy binnenkort zijn eigen datacenters (in Londen voor Europa) om verhoogde prestaties te bieden – want de applicaties werden geoptimaliseerd – tegen een lage kostprijs met een uitstekende uptime. Nog in cloud kondigt het bedrijf een partnerschap aan waarbij Netezza, ParAccel en Informatica gaan samenwerken voor een pay as-you-go cloudaanbod.
Tot slot koppelt het bedrijf het transactionele aspect nog sterker aan BI door verbindingen mogelijk te maken tussen mobiele uitrusting en ERP via SQL of xQuery.
“Microstrategy biedt voortaan een ontwikkelingsplatform voor mobiele applicaties in plaats van enkel een BI-platform”, vat Michael Saylor samen, die ervan overtuigd is dat de iPad binnenkort een must wordt in de onderneming.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier