Mobiele netwerken gehinderd door sneeuw
In Londen kreunden mobiele netwerken onder de hoeveelheid gsm-oproepen die de sneeuwval met zich meebracht.
In Londen kreunden mobiele netwerken onder de hoeveelheid gsm-oproepen die de sneeuwval met zich meebracht.
Bij ons bleef de sneeuwval beperkt tot enkele centimeters, maar grote delen van het Verenigd Koninkrijk werden maandag wakker onder een dik pak sneeuw, met heel wat verkeersellende tot gevolg. Flink wat ‘commuters’ wilden weten of en hoe ze dan wel het best naar de hoofdstad konden pendelen. Zowat alle websites die verkeersinfo en reistijden weergeven, kregen het meteen zwaar te verduren.
‘National Rail Enquiries’ meldde bijvoorbeeld dat hun website tot 800 procent méér informatieaanvragen te verwerken kreeg in vergelijking met een normale maandagmorgen. Transport for London (TfL) zag ook een abnormal hoog aantal ingelogde bezoekers en even begaf de website het zelfs.
Maar ook mobiele netwerken kreunden onder de hoeveelheid telefoongesprekken. Heel wat gebruikers kregen maar moeizaam een gesprekspartner te pakken, omdat het netwerk verzadigd was. Ook tekstberichtjes deden er abnormaal lang over om tot hun bestemming te geraken.
Op de sociale netwerksite Twitter, ontstond volgens de BBC dan weer de micro-blogging groep #uksnow. Fervente Twitteraars lieten er onder meer weten hoeveel sneeuw er precies bij hen gevallen was, of ze al dan niet naar school of werk gingen en of ze al een sneeuwman gemaakt hadden. Iemand creëerde zelfs een mash-up die alle berichten op een kaart plaatste en waarbij een score op 10 toegekend werd voor de hoeveelheid sneeuw.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier