Mobistar-panne: glasvezelkabel Syntigo per ongeluk doorgesneden
De problemen op het netwerk van Mobistar werden veroorzaakt door een per ongeluk doorgesneden glasvezelkabel van Syntigo, zo bevestigt het bedrijf.
De problemen op het netwerk van Mobistar werden veroorzaakt door een per ongeluk doorgesneden glasvezelkabel van Syntigo, zo bevestigt het bedrijf.
Syntigo, het ict-filiaal van de NMBS-Holding, zegt in een officiële verklaring dat de reden voor de problemen op het netwerk van Mobistar ” de beschadiging van een glasvezelkabel” was die Syntigo ter beschikking stelt aan Mobistar. “De glasvezelkabel, die zich buiten de terreinen van de NMBS bevond, werd per ongeluk doorgesneden door een derde bedrijf en valt niet onder de verantwoordelijkheid van Syntigo”, klinkt het nog. “Vanaf het moment dat het probleem werd opgemerkt, heeft Syntigo alles in het werk gesteld om de herstelling uit te voeren binnen de beste termijn.”
Syntigo zegt dat het voor dat deel van het Mobistar-netwerk enkel instaat voor het beschikking stellen van de glasvezelkabel (“dark fiber” zonder het leveren van diensten met toegevoegde waarde). “Bij dit incident is de verantwoordelijkheid van Syntigo beperkt tot het herstellen van de optische vezel en dat is gerealiseerd.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier