Mobistar verhuist telefooncentrale naar je gsm

Pieterjan Van Leemputten

Als het aan Mobistar ligt dan hebben kmo’s geen nood meer aan een telefooncentrale. Met zijn eigen oplossing komen alle functies naar je mobiele telefoon.

Als het aan Mobistar ligt dan hebben kmo’s geen nood meer aan een telefooncentrale. Met zijn eigen oplossing komen alle functies naar je mobiele telefoon.

Mobiline is een eigen ontwikkeling van de operator maar wel op basis van een product van het Belgische Escaux. Hiermee belooft de operator de kosten van vastelijnsdiensten tot de helft goedkoper te maken. Zo is er geen nood meer aan een PABX of vast toestel. Uiteraard werkt de functie enkel via Mobistar-simkaarten. Bij voorkeur via de professionele Shape-abonnementen.

Gebruikers kunnen via een webinterface op hun mobiel toestel oproepen op hun vaste lijn ontvangen, doorschakelen, verkorte nummers gebruiken en conference calls opzetten. Maar de toepassing werkt ook op eenvoudige gsm’s. Een fleet manager kan het geheel in de cloud beheren. Werknemers geven zelf hun werkuren op en kunnen daarbuiten vanaf hun privénummer blijven bellen. Werktelefoons kunnen vanaf dan optioneel naar de voicemail worden gestuurd.

“Mensen zijn niet langer gebonden aan een vaste plek om te werken. Mobistar speelt in op die trend en lanceert mobiele oplossingen om ook kmo’s mobieler en bereikbaarder te maken,” aldus Stéphane Beauduin, Chief Enterprise & Wholesale Officer bij Mobistar.

Het aanbod richt zich specifiek op kmo’s. Zij zijn voortaan mobiel bereikbaar op hun vaste nummers, maar zonder de nood om te investeren in een telefooncentrale. De operator verwijst daarbij naar een Nederlands onderzoek dat stelt dat 72 procent van de consumenten de voorkeur geeft aan een vast nummer bij een eerste contact.

Update: 15.30 uur
Mobiline is gebaseerd op een product van het Belgische Escaux en werd dus niet enkel door Mobistar ontwikkeld. De tekst is aangepast om dit correct weer te geven.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content