Motherbook wil ‘Facebook voor moeders’ worden
Woensdag gaat Motherbook van start, een nieuwe sociale netwerksite van Nederlandse makelij die zich profileert als een soort Facebook voor moeders.
Woensdag gaat Motherbook van start, een nieuwe sociale netwerksite van Nederlandse makelij die zich profileert als een soort Facebook voor moeders.
Het is een initiatief van de Nederlandse moeders Sabrina Raphael en Mirjam Leslie-Pringle, die vinden dat er behoefte is aan een ‘sociaal nichenetwerk’ dat naast het sterk groeiende maar daardoor ook wat onoverzichtelijke Facebook kan bestaan, en waarbij de interactie tussen moeders centraal staat.
Er is duidelijk goed nagedacht over het concept, want deze netwerksite is meer dan een website waar gelijkgestemden status-updates kunnen posten of met elkaar kunnen chatten. Zo is er de ‘Motherbook Exclusives’ rubriek waar gebruikers kunnen bieden op onder meer producten en reizen, de ‘Garage Sale’ waar ze hun eigen spullen te koop kunnen aanbieden, en een digitaal magazine vol interviews met bekende moeders, ondernemende moeders én … vaders. Tenslotte kunnen leden van Motherbook een ‘bucketlist’ aanleggen; een lijstje met wensen en dromen die mogelijk door Motherbook in vervulling gebracht worden.
Motherbookers kunnen met een bestaand Facebook-ID inloggen, of een nieuw Motherbook-account aanmaken.
Dit sociale netwerk volgt in de slipstream van Café Mom, een succesvol sociaal platform voor moeders in de VS, dat al de top 50 van beste nieuwe websites van Time haalde, en dat 5 miljoen euro aan investeringen ophaalde.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier