N-VA lanceert ongeziene internetcampagne

Michael Ilegems Chef van Knack Focus en KnackFocus.be

Met het oog op de verkiezingen in mei laat N-VA de traditionele reclameaffiches links liggen en betaalt het 300.000 euro voor een grote onlinecampagne, met banners en advertenties op onder meer YouTube en Facebook.

De campagne van N-VA in de aanloop naar de volgende verkiezingen richt zich niet enkel meer tot de burgers op straat, maar ook tot de gebruikers van internetkanalen zoals sociale media.

“We willen meerdere doelgroepen bereiken”, verklaart N-VA-woordvoerder Joachim Pohlmann in Het Laatste Nieuws. “Via filmpjes en advertenties laten we gewone mensen getuigen over hoe zaken als hoge loonkosten en belastingdruk hun leven bepalen, waarna we onze eigen mensen laten vertellen wat de N-VA hieraan wil doen”.

Die filmpjes en advertenties worden onder meer getoond op Facebook en YouTube. Op Facebook krijgen mensen (zij die de N-VA-Facebookpagina toegevoegd heeft aan hun favorieten, zegt de partij) gerichte betaalde advertenties te zien op hun tijdlijn. En mogelijk bent u op YouTube al wel gebotst op een banner met daarop de N-VA-slogan ‘Verandering voor Vooruitgang’.

Deze advertenties en banners maken deel uit van een ‘precampagne’ tot aan de sperperiode, waar N-VA 300.000 euro voor over heeft.

Het echte werk moet nog komen. De belangrijkste deal sloot N-VA af met Google Ads, de advertentieservice van de zoekgigant. Hiermee kan de partij banners laten plaatsen op honderden publieke websites.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content